תכנית לפיתוח חדשנות עסקית חברתית - הגנרטור

על התכנית

בשנים האחרונות, אנו זוכים לראות צמיחה והתפתחות בזירת היזמות החברתית- התפתחותם של מיזמים המשלבים עשייה חברתית על בסיס מודל עסקי ברור ויציב והתמקצעות ארגוני התשתית ונותני השירות בתחום.

באופן טבעי, מודל היזמות והחדשנות החברתית הולך ומוטמע בזירה החברתית ומציע לאנשי מקצוע, לעמותות ולארגוני שינוי חברתי דרך ברת-קיימא ליצירת שינוי חברתי ופיתוח עצמאות כלכלית.

האפשרות לעבוד, ליזום ולייצר רווח כלכלי לצד השפעה חברתית, קוסמת לאנשים רבים אשר מחפשים סיפוק ומשמעות מסוג חדש ומעוניינים להמשיך להתפתח מקצועית מבלי להתפשר על ערכים ומשמעות ולבחון כיצד הניסיון המקצועי שלהם יכול לבוא לידי ביטוי בעולם החברתי.

אנחנו מגדירים אותם כ Changers.

מרביתם מחפשים כיצד להשתלב בעולם החברתי,  אך המעבר המקצועי מאתגר ומחייב למידה וניסיון בתחום.

לכן חלק מהם יפנו לבסוף לנתיבים המוכרים כמו התנדבות נקודתית, התפשרות על תפקיד ואפילו ויתור על החלום.

כדי לשנות מציאות זו בחרנו לפתח מותג הכשרה ייחודי, The Purpose Generator שמטרתו לשלב בין המגזרים ולאפשר התנסות בעולם היזמות החברתית עסקית, תוך התפתחות מקצועית, עשייה חברתית וצבירת ניסיון מעשי, זאת באמצעות תכניות הכשרה מותאמות המבוססות על חווית פיתוח והקמה של מיזם עסקי חברתי, התמודדות עם מגוון האתגרים והמשימות משלב התכנון ועד הקמתו ותפעולו השוטף.

אנו מאמינים בשילוב בין סקרנות, יכולות אישיות ויצירתיות לבין תהליך חדשני בו ה- Changers פועלים כחברי צוות יזמי בעמותות וארגונים עסקיים בעלי מטרות חברתיות\סביבתיות, לוקחים חלק פעיל בתהליך יזום הרעיון למיזם עסקי חברתי במסגרת הארגון, מסייעים להוציא אותו לפועל ומתוך כך מתנסים ולמדים מהי יזמות עסקית חברתית מעשית.

זאת הזדמנות לחוות בפועל, להבין איך דברים מתנהלים בשטח, להיחשף לעשייה משמעותית ולהשתלב בצוות ובתשתית קיימת. בסיום התכנית, במידת הרצון ההדדי קיימת אפשרות השתלבות ארוכת טווח בהובלת המיזם.

הודות לניסיון של עשור בתחום היזמות החברתית, הדרכה, הנחייה והכשרה של אלפי ארגונים ומשתתפים ופיתוח בפועל של עשרות מיזמים עסקיים חברתיים, פיתחנו והוצאנו לפועל תכניות דומות אשר תוכננו בהתאמה למטרות זהות וקהלים שונים דוגמת הגנרטור לעמותות מטעם מגדל חברה לביטוח, פיוצ'ר ליזמים בגילאי 45+ בשיתוף קרן מיראז', תכנית ערך לדרך לארגונים חברתיים מטעם בנק הפועלים, תכנית ערך נוסף להכשרת מפתחי משאבים, תכנית הכשרה ליועצי מעוף ועוד

אנו מאמינים כי הלמידה העמוקה והמשמעותית ביותר טמונה בעשייה בפועל והתנסות בזמן אמת ובהתאם לתפיסה זו ההכשרה בתכנית מבוססת על:

•  Learning By Doing – הקמת מיזם בפועל ולמידת שלבי היזמות והפיתוח מתוך העשייה
• Flipped Classroom – למידה תיאורטית באופן עצמאי בין המפגשים ותרגול מעשי והתקדמות במפגשים עצמם
• Dynamic Syllabus – העמקה והעשרה של כל משתתף, בהתאם לקצב וליכולות שלו

מבנה התכניות מבוסס על שלבי היזמות ופיתוח מנגנון מניב הכנסה במודל עסקי חברתי, כלומר המקיים שתי שורות רווח
והפעילות המעשית מגובה בתוכן, ידע תיאורטי רב ומגוון רחב של אנשי מקצוע מנוסים בתחומם הפועלים עימנו על פי צורך.

ערך לארגוני מגזר שלישי

סיוע לעמותות המעוניינות לעשות צעד משמעותי בגיוון מקורות ההכנסה שלהן ולהסתגל למציאות העולמית החדשה של המגזר השלישי, בעזרת הטמעת חדשנות עסקית חברתית במסגרת הפעילות שלהן.

בתכניות, אשר הותאמו לצורכיהן הייחודים של העמותות, הן נחשפות לתוכן העדכני והחדשני ביותר בתחום. פועלות עם אנשי מקצוע מובילים, המסייעים להן לבחור את המיזם אשר יאפשר להן לקדם את המטרות החברתיות שלהן באופן יציב ומניב הכנסה. דגש רב ניתן על שלב היישום, הטמעת המיזם בארגון ויציאתו לשוק, במטרה להתגבר על אתגרים ולהצליח מעבר למגבלות הייחודיות הקיימות בכל אחת מהעמותות.

אופייה הייחודי של התכנית מאפשר לעמותות המשתתפות לפתח ידע, כלים ומסוגלות יזמית אשר עתידים לשרת אותן בעתיד ובפיתוח מנגנונים מניבי הכנסה נוספים, תוך הבנה עמוקה של האתגרים, הפוטנציאל והנדרש כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה.

בנוסף, אנו מעודדים ליצירת קהילה משגשגת של עמותות. עידוד אינטראקציות בין חברי הקהילה ומספקים להם פלטפורמה מתאימה לחלוק ידע וליהנות מניסיונם העשיר של חברי הקהילה השונים, ועבודה משותפת של אנשים בעלי דעות דומות.

 אנחנו ממנפים עמותות:

  •  המעוניינות להרחיב את אופי הפעילויות, להגדיל את ההשפעה החברתית שלהן ואת יכולתן לגדול ולצמוח. 
  • בשלות לשינוי ומוכנות להתחייב לתהליך מקצועי במטרה לגוון את מקורות המימון לצד הפילנתרופיה המסורתית
  • עמותות בהן המנכ"ל והועד המנהל מאמינים שזה הזמן לקפיצת מדרגה 
  • עמותות אשר רואות הזדמנות לקדם מקצועית והשראתית את א.נשי הצוות וישלחו לפחות נציג אחד שיוביל את התהליך

 העמותות המשתתפות בתכניות שלנו יוכלו

  • לפתח מודלים חדשניים לאסטרטגיית העבודה לטובת יצירת השינוי החברתי שלהן.
  • לעדכן את אופי הפעילויות, להרחיב את ההשפעה החברתית שלהן את יכולתן לגדול ולצמוח.
  • לגוון את מקורות המימון שלהן- פנייה למשקיעים לצד פנייה לפילנתרופיה מסורתית.

ערך עבור ה-Changers

פעילות המיועדת לאלו שנמצאים כיום במגזר העסקי ומעוניינים להשתלב בעולם היזמות החברתי.

אנו מחפשים אנשים שמבקשים להוסיף את האפיק החברתי לניסיון העסקי שלהם ולהצטייד בכלים יישומיים במעבר מרעיון למיזם פעיל בשוק.

אנו ממנפים את אלו:

  • שמעוניינים להרחיב את העשייה שלהם לתחום העסקי חברתי
  • שרוצים לרתום את הידע והניסיון המקצועי לטובת קידום מטרות חברתיות\סביבתיות
  • מלאי מוטיבציה ורצון להוביל לאימקפט ולהשפיע בגדול
  • עם לב חברתי וראש עסקי שרוצים לקום בבוקר ולעבוד מתוך תשוקה מבלי להתפשר על הקריירה שלהם
  • אלו שמוכנים להשקיע ולהתמודד עם אתגרים ומבינים שזו הזדמנות למימוש עצמי

המשתתפים בתכניות שלנו זוכים:

  • להצטרף לתחום מקצוע עולמי חדש ולדעת להדריך יזמים וארגונים חברתיים בפיתוח מודלים עסקיים חברתיים
  • להצטייד בידע והכלים האפקטיביים והמעודכנים ביותר שפועלים כיום בשוק העסקי חברתי
  • לקחת חלק בתהליך אמיתי כבר במהלך התכנית ולתרגל על ארגון חברתי
  • להתפתח בעזרת ליווי אישי לצד התכנית הקבוצתית (סופרוויז'ן)
  • לסיוע במיפוי ומימוש הזדמנויות לעשייה עסקית חברתית בתום התכנית

נושאי פעילות מרכזיים

 

  1. פיתוח חשיבה עסקית חברתית

              הרקע והצורך שהובילו לצמיחת המודל העסקי חברתי

              השראה ולמידה ממודלים עסקיים חברתיים בארץ ובחו"ל

              מהי שורת רווח חברתית, כיצד מודדים אימפקט ומה הם הכלים הפרקטיים לתכנון השפעה

              רגולציה, היבטים משפטיים ופתרונות לישות החוקית למנגנונים עסקיים חברתיים

  1. תהליך חדשנות ופיתוח הזדמנויות למיזמים
    בשלב זה נתאים בין משתתפי התכנית לבין הארגונים הרלוונטיים ונחל בתהליך למידה וניתוח של צרכי הארגונים, מטרותיהם, האתגרים העשויים לעלות, מחויבות הארגון לתהליך והמשמעות שלו. במסגרת המפגש נגדיר את צוות העבודה הפנימי ונמפה את השותפים החיצוניים לתהליך.
    סקירה פנימית וחיצונית לפעילות הארגון.
    מיפוי עשיית הארגון, מאפייניו הפנימיים, נכסים ויכולות: מה הן מטרות הארגון, מי הם קהלי יעד והנהנים הישירים והעקיפים של הפעילות שלו? מה היא האסטרטגיה שלו וכיצד הוא פועל. מה הם נכסי הארגון? נכסים פיזיים, ידע, יכולות ומשאבי אנוש. כיצד נכסים אלה מייצרים יתרון תחרותי והצעת ערך עבור קהל היעד.
    בחינת קהלי היעד,  תפיסותיהם, צרכיהם וכיצד הארגון יכול לענות על צרכים אלה. תוצרי המחקר האישי יעובדו בסדנא מיוחדת. כהכנה למפגש, ננתח את קהל היעד של הארגון: מי קהל היעד? מה הם הצרכים שלו? מה מניע אותו לפעולה? מה המאפיינים שלו?
  1. בניית מודל עבודה:
    מיזם עסקי חברתי חייב לפעול לטובת קידום שתי מטרות: המטרה החברתית והמטרה הפיננסית. לטובת שתי  המטרות הללו עליו להגדיר חזון, יעדים ואופני פעולה אשר יסייעו בהשגת שורת הרווח הכפולה.
    התכנית תכלול שלושה חלקים:
    – אסטרטגית אימפקט – בניית אסטרטגית השפעה, כולל מודל Theory of Change ומודל לוגי להשפעה חברתית.
    – מודל פיננסי – בניית מודל עסקי ותחזית פיננסית.
    – תכנית פעולה להוצאה לפועל של המיזם
  1. תכנון ובדיקת היתכנות למיזם הנבחר:
    סדנאות ומפגשים קבוצתיים בנושאים הבאים:
    כלי ה – Business Model Canvas  וסקירת מודלים עסקיים חדשניים
    לקוחות- מי הלקוח שלי, מוטיבציות שלו, הכאבים והרווחים.
    בניית פרסונות לקוחות ואפיונן, ע"י  מודל Value Proposition Canvas.
    מסע לקוח- תכנון חווית הלקוח, נקודות הממשק עימו וההזדמנויות להשפיע עליהן. בחינת מסעות הלקוח לפני ואחרי השירות או המוצר אותו אנו מציעים, גיבוש הצעות ערך חדשות ונקודות חדירה לשוק.
    מחקר שוק- איך נראית הסביבה העסקית שלנו, מי הם המתחרים הברורים והסמויים איתם אנו מתמודדים. היכן מוצא הלקוח שלנו מענה כיום ומה הערך המוסף אותו אנו מציעים על פני הקיים.
    שמים את המספרים על השולחן – מה המשמעות הפיננסית של המיזם שלנו? מה הופך אותו לכדאי ובאילו תנאים פיננסיים הוא יכול לצאת לפועל.

 

  1. ולידציה של רעיון- מהו MVP ואסטרטגיה אג'ילית וחדשנית בסטארטאפים.
    כיצד נתכנן את המוצר באמצעותו נבחן את השוק, את האינדיקטורים למדידה ואת האופן בו נטמיע את המסקנות שלנו.
    שימוש בכלי אנליטיקה על מנת לבחון את הרעיון שלנו ובחינת שוק באמצעות כלים דיגיטל ואוף- ליין.
    בניית תכנית עבודה להוצאה לפועל של המיזם בעמותה.

על המנחים והשותפים:

רוני פיבלוביץ

מייסדת Impact Investing Israel

גוף המקדם השקעות ויזמות אימפקט בישראל.
בשנים האחרונות רוני עוסקת בעבודה
עם יזמים בעלי ערך מוסף, אשר לצד הפוטנציאל הפיננסי משלבים עשייה חברתית ומלווה משקיעי אימפקט ופילנתרופים אשר מעוניינים לשלב עשייה עסקית ויצירת שינוי חברתי משמעותי.
בנוסף, רוני היא המייסדת של FUTURE, גוף המשקיע ומפתח יזמות מבוססת ניסיון.

עופר פלין

מייסד For Purpose Israel

פועל קרוב לעשור בתחום יזמות האימפקט והעסקים החברתיים
ומומחה לתהליכי פיתוח לעמותות וארגונים חברתיים, הכשרה וליווי יזמים פרטיים
ופעילות עם ארגונים עסקיים, ציבוריים ואקדמיה.
עופר מוביל תהליכי פיתוח עסקי חברתי, משלב הרעיון, התכנון, ההקמה והתפעול בשוק
במטרה להקים עוד מיזמים המייצרים שינוי חברתי\סביבתי לצד מנוע צמיחה כלכלי.